EFT,  Mindfulness

Donna Eden napi energetizáló gyakorlatsora

 

Donna Eden gyakorlatsora fantasztikusan gyorsan tölt fel energiával, érdemes napi rutinná tenni. Nézd a videót, másold a mozdulatait, és a hatásuk mélyebb megértéséhez olvasd el a nyolc gyakorlat magyarázatát ( Donna Eden – Energiagyógyászat)

Ha testedet mint energiarendszert megérted, megtanulhatsz olyan készségeket, amelyekkel fenntarthatod energiáid élénk és harmonikus áramlását, ami elősegíti a jó egészséget.

Miközben energetikailag mindenki olyan egyedi, mint egy ujjlenyomat, mindannyian hasonló fiziológiai tulajdonságokkal rendelkezünk. Olyan technikákat kell tehát elsajátítanod, amelyek mindenki számára jótékony hatásúak, de azt is megtanulod majd, hogyan igazítsd ezeket a saját testedhez. A szó szoros értelmében összeszőheted energiáidat úgy, hogy azok stabilizálódjanak, megerősödjenek és összhangba kerüljenek, miközben megküzdesz a modern élet zűrzavaraival.

Honnan tudhatod, hogy energiáid egészséges, természetes irányban haladnak-e? Ha fantasztikusan érzed magad, akkor a válasz igen! Ha nem így érzed magad, akkor nem. Ennyire egyszerű. Ha energiáid ritmusosak és tiszták, akkor támogatják az egészségedet.

Ha energiáid természetesen áramlanak, akkor az olyan tevékenységek, mint a séta vagy a futás, felélénkítenek és megerősítenek. Az egyik legelső dolog, ami akkor történik, ha rendkívül fáradtnak vagy betegnek érzed magad, energiáid mozgásban tartása, hogy a rendes körülmények között energizáló hatású tevékenységek kezdenek kimeríteni. Ez azért van, mert a meridiánjaid visszafelé áramlanak.

Tested úgy van megalkotva, hogy a séta vagy a futás a meridiánenergiákat a természetes irányba pumpálja; ha azonban az energiák iránya megfordult, akkor tevékenységed az energia áramlásával ellentétes irányban hat, tehát inkább kimerít, mint feltölt. Tested lassításra kényszerít, hogy ismét egyensúlyba tudjon kerülni, ki tudja bocsátani a méreganyagokat, és regenerálódjon az alvás energiaerősítő művelete során. Azáltal, hogy felgyorsítja kimerülésedet, amikor tovább hajszolnád magad, tested pihenésre kényszerít, ha arra van szükséged.

A következő egyszerű technikák szinte mindenkinek hasznára válhatnak. Állíts össze ezekből a módszerekből egy ötperces „energiagyakorlatot”, és használd minden nap. A napi gyakorlatsor pozitív szokásokat épít be energiameződbe. A technikák egyszerűek, mégis hatásosak, hatásuk pedig összeadódik.

1) KOPOGTATÁS 3 PONTON

  1. Három ütögetés

Tested bizonyos pontjai, ha ujjaiddal megütögeted őket, megjósolható módon befolyásolják energiameződet, mivel elektrokémiai impulzusokat küldenek az agyadba, és neurotranszmittereket bocsátanak ki. Három speciális pontcsoport megütögetésével egy sor olyan reakciót tudsz működésbe hozni, amelyek felüdítenek, ha fáradt vagy, növelik az életerődet, és erősítik immunrendszeredet stressz idején. Ezt a technikasorozatot Három ütögetésnek nevezte el Donna Eden. Ösztönösen tudni fogod, mikor kell megütögetned ezeket a pontokat. Azzal sem kell túlzottan foglalkozz, hogy megkeresd minden egyes pont pontos elhelyezkedését. Ha néhány ujjal megütögeted a leírt környéket, a megfelelő pontot találod el. A videón nagyon jól láthatóak a pontok helyei.

Ütögesd meg a V-27 – kulcscsont pont az EFT szerint – pontjaidat!

Az akupunktúrás pontok az elektromágneses és finomenergiák apró központjai, amelyek a tizennégy meridián mentén helyezkednek el. A V-27 pontok a vesemeridián 27. akupunktúrás pontpárját jelentik.  A V-27 pontok megütögetése vagy masszírozása egy egyszerű gyakorlat, amely:

  • energetizál, ha álmosnak érzed magad;
  • összpontosítja figyelmedet, ha nehezen tudsz koncentrálni.

Ezek a pontok olyan találkozási pontok, amelyek hatással vannak minden energiapályádra. Ha dolgozol rajtuk, az jelet küld az agyadnak, hogy igazítsa úgy energiáidat, hogy éberebbnek érezhesd magad, és hatékonyabban tudj tevékenykedni. A V-27 pontok ütögetéséhez végezd el a következőket (időtartam: kb. 30 másodperc):

  • Helyezd ujjaidat a kulcscsontodra. Most csúsztasd őket befelé, középre, és találd meg a dudorokat, ahol kulcscsontjaid véget érnek. Ereszd ujjaidat 2–3 cm-rel lejjebb, kissé kifelé a V-27 pontok irányában. A legtöbb ember testén itt van egy enyhe bemélyedés, amelybe az ujjak belesimulnak.
  • Mindkét kezed ujjait tested felé fordítva tedd keresztbe két kezedet úgy, hogy középső ujjaid az ellentétes oldal V-27 pontján pihenjenek. A kezek keresztezése nem lényeges, de segíti, hogy az energia átmenjen a bal agyféltekéből a test jobb oldalába, a jobb agyféltekéből pedig a test bal oldalába.
  • Ütögesd meg és/vagy masszírozd meg a pontokat erősen, mély légzés közben, az orrodon keresztül véve a levegőt és a szájadon át kifújva. Folytasd körülbelül 20 másodpercig. Ha a helyzeted nem engedi meg egyidejűleg mindkét kezed használatát, akkor hüvelykujjaddal és a többi ujjaddal egyidejűleg ütögesd vagy masszírozd meg mindkét pontot.
  • Miután megütögetted vagy megmasszíroztad a V-27 pontokat, fokozhatod a hatást azzal, hogy az egyik kezed középső ujját bedugod a köldöködbe, a másik kezed ujjait pedig a V-27 pontokon nyugtatod. A középső ujjadat a köldöködben tartva húzd felfelé két-három mély lélegzetvételen keresztül. Egy húzódást fogsz érezni a hasadban.

A V-27 pontok ütögetése lendületet ad energiáidnak, ha azok elkezdtek visszafelé áramlani. A „visszafelé áramlás” szó szerint azt jelenti, hogy míg te az egyik irányba haladsz, energiáid a másikba. A V-27 pontok ütögetése vagy masszírozása annyira egyszerű és feltűnésmentes, hogy ezt a technikát bárhol használhatod.

  1. A csecsemőmirigy ütögetése

A csecsemőmirigy fölötti terület ütögetése egy egyszerű technika, amely:

  • stimulálja minden energiádat;
  • erősíti az immunrendszeredet;
  • megnöveli erődet és élénkít.

Csecsemőmirigyed körülbelül 5 cm-rel a V-27 pontok alatt helyezkedik el, a mellkasod közepén. Ez a mirigy végzi immunrendszered felügyeletét. Ha megkérdőjelezed intelligenciáját azzal, hogy figyelmen kívül hagyod tested szükségleteit, akkor a csecsemőmirigy felügyelői mechanizmusa lelassul. Ha következetesen ezt teszed, munkája egyre nehézkesebbé válik, amíg végül teljesen összezavarodik. Az ütögetés felébreszti és működésre serkenti (időtartam: körülbelül 15 másodperc):

  • A V-27 pontok megütögetése után vidd lejjebb néhány centivel az ujjaidat, a szegycsontod közepére.
  • Mély légzés közben erősen ütögesd meg a csecsemőmirigy-pontot négy-négy ujjal körülbelül 20 másodpercen keresztül.

Sokan automatikusan ütögetik a csecsemőmirigy-pontot, ha stressz alatt állnak.

Észrevetted-e már, hogy az emberek mennyire hajlamosak odakapni mellkasuk középső részéhez, ha érzelmi megrázkódtatás éri őket; vagy rosszullét során ütögetni kezdik ezt a pontot? Tehát képzeld magad elé Tarzant, és dörömbölj a csecsemőmirigyeden, mielőtt egy kihívást jelentő helyzetbe kerülsz.

  1. A léppontok ütögetése

A lépmeridián neurolimfatikus pontjainak – mell alatti pont az EFT módszerében – ütögetése gyors módszer, amely:

  • növeli energiaszintedet;
  • kiegyensúlyozza véred összetételét;
  • erősíti az immunrendszeredet.

Az akupunktúrás pontokkal szemben a neurolimfatikus pontok a nyirokrendszer részeit képezik. Mivel a lép az immunrendszer működése szempontjából kulcsfontosságú, neurolimfatikus pontjainak ütögetése arra szolgál, hogy szinkronizálja tested ritmusait, összehangolja energiáit és hormonjait, eltávolítsa a méreganyagokat, küzdjön a fertőzésekkel, az általános rossz közérzettel stresszes időszakokban, ellenállóvá tegyen a szédüléssel szemben, módosítsa a vér összetételét, és segítsen jól feldolgozni az ételeket. A lép pontjainak ütögetéséhez (időtartam: körülbelül 15 másodperc):

  • Keresd meg a pontokat úgy, hogy ujjaidat lefelé viszed a csecsemőmirigyről, a mellbimbók irányában, egyenesen a melled alá. Ezután vidd ujjaidat le a következő borda fölé.
  • Erősen ütögesd körülbelül 15 másodpercig, orrodon át mélyen belélegezve és szájon át kifújva a levegőt.
  1. KERESZTIRÁNYÚ LENDÍTÉS

A Keresztirányú lendítés elősegíti az energia átjutását az agy jobb és bal féltekéje között. Segíteni fog, hogy:

  • kiegyensúlyozottabbnak érezd magad;
  • tisztábban gondolkozz;
  • fejleszd a koordinációdat;
  • összehangold az energiáidat.

Különösen értékesnek találhatod a Keresztirányú lendítést akkor, ha látszólag minden ok nélkül kimerültnek érzed magad fizikailag vagy érzelmileg; ha testedzés után rosszabbul vagy, nem pedig jobban; ha fásulttá és céltalanná válsz; vagy csak hirtelen elveszted egyensúlyodat egy bőrönd, egy válltáska vagy a gyermeked megemelésétől.

Mielőtt elkezdenéd a Keresztirányú lendítést, ütögesd meg a V-27 pontokat, ezzel biztosítva, hogy energiáid a természetes irányban haladjanak. A gyakorlat olyan egyszerű, mint a helyben járás (időtartam: körülbelül 1 perc):

  • Álló helyzetben egyszerre emeld fel a jobb karodat és a bal lábadat
  • Amikor ezeket leengeded, emeld fel a bal karodat és a jobb lábadat. Ha ezt nem tudod megcsinálni, például, mert kerekesszékhez vagy kötve, egyszerűen emeld a térdedet az ellentétes oldali könyöködhöz, vagy csavard el a törzsed felső részét úgy, hogy karod keresztezze tested középvonalát.
  • Ismételd meg a mozdulatot, ez alkalommal eltúlozva lábad emelését vagy karod keresztbe lendítését.
  • Folytasd ezt az eltúlzott menetelést legalább egy percen keresztül, most is az orrodon keresztül véve mélyen a levegőt, és a szádon át kifújva.
  1. A WAYNE COOK-PÓZ

Az eljárás elnevezésével Wayne Cook előtt kívánt tisztelegni Donna Eden, aki a bioenergetikai erőmezők kutatásának egyik úttörője volt.  Amikor a zaklatottság olyan nagyfokú, hogy képtelen vagy abbahagyni a sírást; amikor azon veszed észre magad, hogy ingerülten beszélsz és kiabálsz másokkal; kétségbe esel vagy úgy érzed, mérhetetlenül kimerültél, még akkor is kitakarítja a stresszhormonokat a testedből. Szinte azonnal úgy fogod érezni, hogy kevésbé vagy dühös, és kevésbé vesznek erőt rajtad a gondjaid.

A Wayne Cook-póz segíthet:

  • rendet tenni a belső káoszban;
  • jobban megítélni a dolgokat;
  • hatékonyabban koncentrálni az elmédet;
  • tisztábban gondolkozni;
  • jobban tanulni.

A Wayne Cook-póz elvégzéséhez ülj le egy székre egyenes gerinccel (időtartam: körülbelül 2 perc):

  • Helyezd a jobb lábfejedet a bal térdedre. Bal kezeddel fogd meg a jobb bokádat, jobb kezeddel pedig a jobb talppárnádat
  • Lassan lélegezz be az orrodon keresztül, engedd, hogy lélegzeted megemelje testedet a belégzés során. Ezzel egyidejűleg húzd a lábadat magad felé, megnyújtva ezzel. Kilégzésnél lassan, a szádon át fújd ki a levegőt, és engedd ellazulni testedet. Ismételd meg ezt a lassú légzést és nyújtást négy-öt alkalommal.
  • Cseréld meg a lábaidat. Helyezd a bal lábfejedet a jobb térdedre. Jobb kezeddel fogd meg a bal bokádat, bal kezeddel pedig a bal talppárnádat. Lélegezz ugyanúgy, mint az előbb.
  • Tedd le a lábadat, és illeszd össze ujjaid hegyét, piramist alkotva. Két hüvelykujjadat helyezd a „harmadik szemedre”, közvetlenül az orrnyerged fölött. Lassan lélegezz be az orrodon keresztül, majd a szádon át fújd ki a levegőt, engedd, hogy két hüvelykujjad lassan szétváljon a homlokodon, széthúzva a bőrt.
  • Hüvelykujjadat helyezd vissza a harmadik szem területére. Lassan vidd le kezedet magad előtt imádkozó kéztartásba, mély légzés közben. Add át magad a légzésnek.

Az eljárás olyan módon zárja az energiaáramkört, amely lehetővé teszi a test minden részében az egyenletes áramlást. Stressz hatására az előagy a „hüllőagynak” nevezett rész uralma alá kerül. Agyad gondolkodásért felelős része kikapcsol. Hosszú idővel az előagy kialakulása előtt a vegetatív idegrendszer tartotta életben őseinket a veszedelmek idején. A reakciók automatikus, spontán reakciók voltak. Annak kellett lenniük. Az előagy és a vegetatív idegrendszer közötti összjáték azonban nem a természet egy látványos eredménye. A Wayne Cook-póz segíti, hogy a két szervrendszer közötti energiák nagyobb összhangban működjenek. A Wayne Cook-póz erősíti a test energiaintegritását is, védettebbé téve azt a külső hatásokkal – mint például a szennyezéssel és a környezet mérgező energiáival – szemben.

  1. FEJTETŐHÚZÁS

Az energia természetes módon a fejtetődnél gyűlik össze, de lehetséges, hogy megreked és pangani kezd, ha nem jut ki a fejtetődön elhelyezkedő energia-csomóponton, a koronacsakrádon keresztül. A Fejtetőhúzás ezt az energiát szabadítja fel. Letakarítja az elmédet borító pókhálókat, és megnyugtatja idegrendszeredet. Emellett gyakran elmulasztja a fejfájást vagy a stressz által előidézett gyomorfájdalmat. A Fejtetőhúzás:

  • enyhíti a mentális túlterheltséget;
  • felfrissíti az elmét;
  • megnyitja a koronacsakrát a felsőbb inspiráció előtt.

A gyakorlat közben lélegezz mélyen, orrodon keresztül belélegezve, és a szádon át kifújva a levegőt (időtartam: körülbelül 15 másodperc):

  • Helyezd két hüvelykujjadat a halántékodra. Ujjaidat görbítsd be, ujjhegyeidet pihentesd közvetlenül a két szemöldököd között.
  • Lassan, egy kis nyomást gyakorolva húzd szét az ujjaidat úgy, hogy kifeszítsd a bőrt a homlokodon.
  • Ujjhegyeidet pihentesd meg a homlokod közepén, majd ismételd meg a húzó mozdulatot.
  • Ujjhegyeidet pihentesd meg a hajad tövénél, és ismételd meg a húzó mozdulatot.
  • Folytasd ezt a mozdulatot begörbített ujjakkal, nyomást gyakorolva a következő helyeken:
  1. Az ujjaid a hajas fejbőrödön helyezkednek el, a két kisujjad a hajtőnél. Kis erővel nyomj lefelé és húzd el egymástól a két kezedet, mintha szét akarnád húzni a fejedet.
  2. Ujjaid a fejed közepén helyezkednek el, ismét lefelé nyomsz, és elhúzod egymástól a két kezedet.
  3. Az ujjaid a fejtető után, a fejed hátsó részén helyezkednek el, és ismét ugyanazt a nyomást alkalmazod. Mindegyik húzást akár többször is megismételheted.

 

5. A GERINC ÁTÖBLÍTÉSE

Ha fáradtan ébredsz, a gerincátöblítés elvégzése friss energiát juttat a testedbe – ha pedig este ideges vagy, ellazít. A gerincátöblítés a nyirokrendszereddel dolgozik. A nyiroknak nincs saját pumpája, hanem te pumpálod tested mozgatásával. A neurolimfatikus reflexpontok masszírozásával szintén mozgásba tudod hozni. Ezek a – főleg a mellkasodon és a hátadon található – pontok szabályozzák a nyirokrendszerbe áramló energiát. Ha a neurolimfatikus reflexpontok eldugulnak, az tested minden szervrendszerét veszélyezteti.

A gerincöblítés:

  • energetizál;
  • a test salakanyag-eltávolító szervrendszereihez küldi a méreganyagokat;
  • kitakarítja testedből a pangó energiákat.

Masszírozd meg a videón bemutatott pontokat. A neurolimfatikus masszázs nagyszerű, naponta végezhető gyakorlat. Érezni fogod a különbséget.

 

  1. ÉG ÉS FÖLD SZÉTVÁLASZTÁSA

A lépmeridián aktiválása és a különös áramlatok beindítása mellett ez a gyakorlat hatékony nyújtást is jelent, amely felszabadítja a felesleges energiákat, miközben friss oxigént juttat a sejtekbe.

Megnyitja a meridiánokat, kihajtja a mérgező energiákat, és serkenti a friss energia átáramlását az ízületeken. A legtöbben hajlamosak inkább túl sok energiát összegyűjteni, mint túl keveset.  Az Ég és föld szétválasztása kiváló gyakorlat bármikor, amikor kezded rosszul érezni magad, esetleg megfázás vagy influenza fenyeget. Ha gyógyító munkát végzel, kijuttatja azokat az energiákat a szervezetedből, amelyeket esetleg egy kliensedtől gyűjtöttél be.  (időtartam: kevesebb mint 2 perc):

  • Álló helyzetben helyezd két kezedet a combodra, szétterpesztett ujjakkal.
  • Végy egy mély lélegzetet az orrodon keresztül, két karoddal körözz kifelé, kezed a mellkasod magasságában érjen össze. (Ha csak az ujjhegyek érintkeznek, katedrális-kéztartásnak nevezzük, ha a két tenyered is összeér, akkor imádkozó kéztartásnak.) A szádon át fújd ki a levegőt.
  • Ismét végy egy mély lélegzetet az orrodon keresztül, válaszd szét egymástól a karjaidat, az egyiket nyújtsd magasan a fejed fölé, tenyeredet feszítsd hátra, mintha valamit felfelé tolnál a fejed fölött. A másik karodat nyújtsd lefelé, ismét hátrafeszítve a tenyeredet, mintha valamit lefelé nyomnál a föld felé. Tartsd meg ezt a testtartást, amíg kényelmes.
  • Ezután a szádon át fújd ki a levegőt, és kezedet helyezd vissza katedrális kéztartásba. Ismételd meg a gyakorlatot váltott karral. Végezz el még egy (vagy több) további emelést mindkét oldalon.
  • A gyakorlat befejezése képpen, két karod leengedése közben hagyd a testedet derékban meghajolni. Maradj ebben a lógó helyzetben, enyhén behajlított térddel, miközben két mély lélegzetet veszel.
  • Lassan térj vissza álló helyzetbe, a válladat hátra húzva.

 

  1. BEZÁRÁS

Amikor szomorúnak vagy sebezhetőnek érzed magad, akkor lehetséges, hogy a központi idegrendszert irányító energiapályán van energiaelakadásod.

A központi meridián olyan, mint egy rádióvevő, amely mások negatív gondolatait és energiáit közvetíti feléd. Mintha nyitott és védtelen lennél. A központi meridián úgy fut le a testeden, mint egy cipzár, amelyben a szeméremcsontodtól az alsó ajkadig áramlik az energia, és kezed elektromágneses és finomenergiáival „fel tudod húzni”, hogy bezárd. Ha felhúzod két kezedet a központi meridián mentén, azzal energiát húzol fel rajta.

A bezárás segíteni fog, hogy:

  • biztosabbnak és pozitívabbnak érezd magad önmagaddal és a saját világoddal kapcsolatban;
  • tisztábban gondolkozz;
  • meríts a belső erőidből;
  • megvédd magad környezeted negatív energiáitól.

A bezárás elvégzéséhez (időtartam: 20 másodperc):

  • Gyorsan ütögesd meg a V-27 pontokat, hogy biztosítsd meridiánjaid előre irányuló áramlását.
  • Helyezd kezedet a központi meridián alsó végéhez, amely a szeméremcsontodnál helyezkedik el
  • Vegyél egy mély lélegzetet, miközben kezedet lassan felfelé viszed közvetlenül a tested középvonalán, az alsó ajkadig. Ismételd meg háromszor.

Ez a központi meridián áramlásának természetes iránya. Ha ezen a módon követed, erősíted a meridiánt, az pedig erősíteni fog téged. A központi meridián bezárását olyan gyakran végezheted, amilyen gyakran csak szeretnéd. Mély légzés közben végezd, és akkor érezni fogod, hogy összeszedett vagy, önuralommal és erővel rendelkezel.

A központi meridián roppant érzékeny mások gondolataira és érzéseire, valamint a sajátjaidra is. Emellett közvetlen hatással van minden csakrádra.

Ha jól érzed magad, az olyan, mintha ez a „cipzár” végig fel lenne húzva, és védve lennél.

 

  1. ÖSSZEKAPCSOLÁS

Az Összekapcsolást bármikor elvégezheted, amikor úgy érzed, hogy energiáid kicsit „kikapcsolódtak” (időtartam: körülbelül 2 perc):

  • Helyezd az egyik hüvelyk- vagy középső ujjadat a homlokodra, a két szemöldököd közé, a másikat pedig a köldöködre.
  • Miközben mindkét ponton kissé felfelé húzod a bőrt, hunyd le a szemedet, vegyél egy mély lélegzetet, és lazulj el.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük